Bardzo ważne na tym etapie jest utworzenie tak zwanej persony klientów. Robi się to w celu zapewnienia trafności kanałów, treści i dostarczanej potencjalnemu klientowi. Co więcej, będziesz potrzebować sposobów na dalsze profilowanie swoich klientów w czasie rzeczywistym, ponieważ ich preferencje i postrzeganie stale się zmieniają.
W tym miejscu nie powinieneś polegać wyłącznie na statycznej relacji z klientem. Systemy zarządzania (CRM), pozwalają na skuteczną obserwację zachowań klientów. Zapewni to ukierunkowaną personalizację i utrzymanie klienta.
Ponadto powinieneś przyjrzeć się wdrażaniu praktycznych opinii klientów w celu ciągłego doskonalenia Twoich produktów i usług.
Kanały i inne elementy strategii marketingowej
Strategia marketingu cyfrowego jest często nazywana wielokanałowym marketingiem Jest ku temu powód. Kanał, z którego korzystają Twoi potencjalni klienci, jest niezwykle istotny dla Ciebie. Będzie się różnić w zależności od tego, gdzie w lejku marketingowym jest obecnie dany klient.
Trzeba więc dostosować format treści i przekaz do tego konkretnego kanału i do klienta rzecz jasna. Nie jest to łatwe. Jednak w obecnej sytuacji na rynku, wydaje się być niezbędne.
Na koniec
Nadaj priorytet posiadanym kanałom, takim jak strona firmowa i blog. Kanały mediów społecznościowych, takie jak Facebook i Twitter, choć mają ogromny zasięgi i zaangażowanie, to nie należą do Ciebie. Nie masz do końca kontroli nad zarządzaniem własnymi treściami i społecznościami na tych kanałach.