Przejdź do treści
Strona główna » Blog Marketingowy » Czym są linki naturalne – Zalety linkowania

Czym są linki naturalne – Zalety linkowania

  • SEO

Pozycjonowanie strony internetowej polega w dużej mierze na pozyskiwaniu do niej linków. Z tego wpisu dowiesz się czym są linki naturalne, oraz jak możesz je zdobywać.

Czym są linki naturalne

Linki, czyli co?

Odsyłacze wiodące do pozycjonowanej strony z innych miejsc w internecie to jeden z najistotniejszych składników mających wpływ na jej osiągi w wyszukiwarkach internetowych. Mechanizm Google rozumie odsyłacz z adresu A do strony B jako głos oddany przez stronę A na stronę B. Dzięki tego typu głosom, pod warunkiem, że będą one zinterpretowane jako mające znaczenie, strona B staje się ważniejsza oraz zaufana w postrzeganiu robotów wyszukiwarki.

Ażeby zmniejszyć przesadne manipulowanie wynikami wyszukiwania poprzez celowe wstawianie odsyłaczy dopalających nieużytecznych dla żywych użytkowników, opracowuje się algorytmy, które mają na celu odróżnienie łączy naturalnych, od nienaturalnych.

Mimo że mechanizmy te są na dzień dzisiejszy niepozbawione wad, trwają zaawansowane prace nad ich poprawieniem. Twórcy Google nie zmniejszają kolejnych gróźb oraz szczycą się odkrywczymi programistycznymi rozwiązaniami. Dlatego właściciele serwisów internetowych błyskawicznie powinni zatroszczyć się, aby jak najwięcej gromadzonych hiperłączy sprawiało pozory niesztucznych.

Czym są linki naturalne oraz sztuczne

Jakimi cechami odznaczają się odnośniki niesztuczne i jak robot może je dostrzec? Najpierw trzeba skupić spojrzenie na tekst zakotwiczający, czyli anchor. Eksperci starają się, ażeby anchor , czyli link, ciągle obejmował promowaną frazę, w rezultacie ich zróżnicowanie jest niewielkie, co kieruje podejrzenia. Redaktorzy, którzy odwołują się do zewnętrznej strony na łamach paneli dyskusyjnych czy prywatnych blogów, nieczęsto dbają o wyrazy kluczowe w tekstach zakotwiczających, zwykle natomiast używają gołego adresu domeny lub fraz „wejść tutaj”, „taka witryna”, „źródło”, „z tej domeny” itp.

W rezultacie anchory są nieporównywalnie mocniej zróżnicowane. Opinie ekspertów jednoznacznie uwidaczniają, iż maksymalne różnicowanie łączy ma pozytywny wpływ na rankingi reklamowanych witryn.

Jeśli masz jeszcze dodatkowe pytania lub sugestie, jak zdobywać linki, napisz w komentarzu poniżej. Zachęcamy do dzielenia się naszymi treściami z innymi, przez udostępnianie artykułów w kanałach społecznościowych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *